luni, 28 iunie 2010

9 patch

Nine path inseamna 9 bucatele de material cusute intre ele. Este o tehnica traditionala pe care am invatat-o cand a fost Smaranda in vacanta la mine.
Stiu ca multe dintre cele care fac patchwork traditional vor zambi, precis au invatat acesta tehnica de la inceput dar pentru mine a fost o adevarata descoperire pentru ca mi-a fost imposibil pana cum sa tai si sa cos perfect intre ele, nu 9 bucati ci chiar mai putine! Am mai lucrat eu ceva...candva...dar greu de tot, n-am rabdare si am ramas cu ideea ca nu mai fac niciodata.
Si iata:
De taiat benzile de material a fost simplu:
Nici cusutul intre ele nu este complicat, doar ca la masina mea de cusut nu pot muta acul la maxim in dreapta (sau stanga) asa ca m-am orientat cum am putut sa cos la 5mm de margine.                                            
Le-am taiat din nou astfel incat sa iasa patratele si aici intervine secretul. Ca sa nu folosesc ace cu gamalie trebuie potrivite asa:
                                       
Nu asa:
                                       
Si nici asa:
                                       
Cusaturile se descalca cu unghia:
                                       
Si iata ce frumos mi-a iesit!
                                        
  Am facut o geanta
Interiorul:
Super, nu?
In poze apar materiale diferite pentru ca Smaranda ne-a aratat pe materialele aduse de Lili. Apoi am lucrat eu cu ale mele din care am facut geanta dar n-am mai facut poze.
Merci, Smaranda!

5 comentarii:

lili.constanta spunea...

Geanta este o splendoare! Spun asta mai ales pentru ca gentuta a ajuns la mine si ma pot bucura de ea! :))
Iti multumesc draga Elena pentru neasteptatul cadou si ii multumesc Smarandei pentru lectia nepretuita. Am facut si eu astazi 9 patch pentru cartile postale textile ale viitoarelor sarbatorite.

betty spunea...

Multumesc, Elena
tehnica e foarte simpla si patratelele reusite!
Ce sa mai vorbim de geanta!!!
Cu drag,
Betty

...tiktakro... spunea...

he-he! eu ma bucur pentru tine ca ai reusit sa cunosti bucuria "click"-ului dintre patratzele...ai sa vezi ca devine adictiv ;)
Minerele gentii sunt fantastice !!iar geanta...am inteles ca deja se bucura Lili de ea, inseamna ca este si practica pe linga frumoasa :)

Unknown spunea...

Perfect si super! Tu est une grand profeseur! :-)

corina spunea...

Ti-a iesit perfect geanta!E foarte frumoasa.Si eu sunt incepatoare.De moment am achizitionat ceva material si de inceput o sa incerc cateva perinite pentru scaunele din sala de masa.tot la aceasta tehnica m-am gandit si eu doar ca eu o sa fac totul manual pentru inceput cu acele de gamalie.O zi buna iti doresc!